this ism. that ism.

Cuti Umum

Friday, September 5, 2008

Yeah. Tepat sekali. Esok pukul 12 tgh hari, aku akan dapat menikmati makan tengah hari. Breakfast tak sempat.


*credits to DatukJ*

Tapi aku tak sekejam untuk makan/minum di hadapan orang yg berpuasa. Aku tak sekejam untuk menuar-uarkan yang ayam goreng spicy McD aku itu sungguh empuk dan ranggup. Aku x sekejam untuk minum light coke lalu berkata:"Coca-cola..yeah~"(Mcm lagu iklan coke 90-an). Orang yg tak berpuasa(kerana uzur sahaja ok!!) di bulan Ramadhan kena lah jaga adab dan tertib. Walaupun tak puasa, kita bukan boleh pergi masuk kedai, makan kat situ.

1 taktik yang aku selalu gunakan apabila anak2 buah aku berada di rumah. Bawak diorang pergi McD/KFC/Pizza Hut/Dominoes/Burger King dan tanya pada mereka apa yang mereka mahu. Add in your order for yourself. Contohnya:
(Di dalam McD lokasi X)

Maksu:"Aqi nak yang mana?"
Aqi:"Big Mac, large meal please!"(lately dia suka mempraktikkan apa yg die belajar kat sekolah)
Maksu:"Ok! Kita beli Ayam goreng spicy jugak lah..mana tau nnt aqi lapar lagi.."
***************************************************
Maksu:*senyum*"Kak, kasi 1 large Big Mac, 1 large ayam goreng spicy, air tukar light coke, tq"
Akak McD: *senyum-penuh-pemahaman*(smile understandingly):"Ok..*repeat orders*"

see?!!! senang gila. Takde pun org nk tgk pelik or mcm tahu2 kita cuti.hehe.Sila cuba ok?! Angkut adik/adik jiran/adik saudara/anak buah atau cucu anda. Tapi pastikan anda tak berpuasa disebabkan oleh uzur bukan suka-suka.Ok?

p/s: DatukJ yang dicreditskan tiada kena mengena dengan saya ok. Google McD drive through and the pic came up. Presentable compared to others. So lepas ni don't expect me to come up with my own "Biarlah Rahsia" song. Aku bukan siti. Datuk J bukan Datuk K. Aku dah ada kekasih yang namanya bermula dari A dan dia bukan seorang Datuk, yet.Mungkin belum sekarang, future, kita tak tahu. Adakah aku akan menjadi Datin?'

ok.i diam sekarang.

1 comments:

mubin said...

amboi2...seronok yehh...
tape tape..kalo aku pun cam gitu gaks..;))